четвртак, 6. октобар 2022.

Kim Jung Gi 1975 - 2022

 

Uzimam za primer sebe... Želim da nacrtam tenk. Desno od mene je papir, levo monitor sa slikom tenka. Pogledao sam u monitor, okrenuo glavu ka papiru, krenuo da vučem prve linije i shvatio da se sećam da tenk ima veliku cev i gusenice. To je to. Prošlo je čitavih 30 sekundi, a ja sam već krenuo da crtam kormilo. Tužno, slažem se... Ali, dve stvari su još tužnije. 

Prva. Juče je neko od mojih virtuelnih prijatelja napisao "RIP Kim" u statusu. Naivno, otišao sam na google, nasmejano tražeći uzrok smrti nasmejanog diktatora. Ni na kraj pameti mi nije bio Kim o kome sad pišem. A to nas dovodi do druge stvari. 

Ono što je daleko tužnije od mog pamćenja zlatne ribice je činjenica da smo juče izgubili jednog od najvećih umetničkih umova današnjice. Srčani udar je odneo jednog od najuticajnijih i najkreativnijih individua u svetu crtanja. Apsolutno sam svestan da postoji mnogo umetnika hiperrealizma ili jednostavno čarobnjaka devete umetnosti, ali Kim je bio posebno genijalan. Ovaj moj uvod sa tenkom nije slučajan. Iako je napisan sa dozom humora, vrlo je tačan. Dok sam ja u stanju da zapamtim izgled kocke i iz glave mogu da je ponovim na papiru, Kim gorepomenuti tenk nakon 10 godina može ponoviti na papiru u svakom svom varu, svakoj sklopci, detalju, matici ili šrafu. 


Upravo to je bilo ono što je ovog čarobnjaka pretvorilo u živu legendu. Fotografsko pamćenje i abnormalan osećaj za postavku i perspektivu. Dok su neki sumnjali u njega, neki nisu uopšte verovali, Kim je bio više nego voljan da svoje umeće predstavi svetu. Nasmejan, vazda pričljiv i opušten poput nekoga ko treba da popije koktel pored mora, kretao je na posao. Crteži, počevši od skečbuk papira do onih preko celog zida su najbolji pokazatelj njegovog talenta. Vrlo brzo, postao je atrakcija i predmet divljenja. 

Zahvaljujući dobu u kome živimo, svi u svojim džepovima nose kamere, a Kimov kanal "Super ani" na Youtube-u ima popriličan broj zabeleženih artističkih akrobacija koje je izvodio na kojekakvim Comic con-ovima i konvencijama. Zato, moja preporuka. Nećete se pokajati. Kim je za života objavio, ako se ne varam, 6 skečbukova sa preko 4500 stranica čiste imaginacije u kojima nije prezao ni od čega. Crtao je od super heroja i stripova, preko scena iz svog života i okoline do čiste erotike i seksa.

Na kanalu, videćete kako se snalazio u prostoru sa svojom vernom "paint-brush" olovkom i diviti se kako njegov mozak funkcioniše. Kako od jednog detalja krenu da se sklapaju slike i mozaik na kraju od naizgled haosa, postaje perfektna simetrija jedne scene. O da... bitna stvar. Kim je sve radio "na keca", bez pomoćnih linija, referenci, brisanja ili obične olovke. Samo bi krenuo, onako kako je to u glavi vizuelizovao i bum... par sati kasnije od beline imate sto karaktera sa svim svojim ekspresijama i zadatim poslovima.

Veliki Džim Li, za njega je rekao da je jedan od najbojih, a to priznanje, složićete se, nije mala stvar. Koga interesuje, postoji vrlo interesantan "duel" između njih dvojice u crtanju. Ne obraćajte pažnju na infantilnog voditelja / moderatora, nego uživajte u kreacijama.




Zbogom legendo. Prerano si otišao.



Нема коментара:

Постави коментар